About

"Φτηνά τη Λευτεριά δεν την πουλούν πουθενά. Ούτε και τη χαρίζουνε. Όσοι την πήραν χάρισμα τη χαράμισαν."
Μενέλαος Λουντέμης


Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Ένα τραγούδι, μια ιστορία...

Γκάτσος, Ξαρχάκος, Δημητράτος
"Μάνα μου Ελλάς"


Ένα τραγούδι, μια ιστορία.
Το τραγούδι αυτό συμπεριλαμβάνεται στο soundtrack της ταινίας «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη.

Λίγα λόγια για τους συντελεστές της ταινίας:
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΕΚΚ - Γιώργος Ζερβουλάκης - Κώστας Φέρρης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κώστας Φέρρης
ΣΕΝΑΡΙΟ: Κώστας Φέρρης - Σωτηρία Λεονάρδου
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Τάκης Ζερβουλάκης
ΜΟΥΣΙΚΗ: Σταύρος Ξαρχάκος
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 150'
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: 1983
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Σωτηρία Λεονάρδου, Νίκος Καλογερόπουλος, Νίκος Δημητράτος, Μιχάλης Μανιάτης, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Τζούμας, Βίκυ Βανίτα, κ.α.

Λίγα λόγια για την υπόθεση της ταινίας:
Με αφορμή το οδοιπορικό μιας τραγουδίστριας του ρεμπέτικου από το 1917 που γεννιέται στη Σμύρνη, ως το 1955 που πεθαίνει στην Αθήνα, μια διαφορετική ματιά πάνω στη σύγχρονη ελληνική ιστορία και τις επιπτώσεις της στον περιθωριακό κόσμο των ρεμπετών και των καταγωγίων. Αργυρή άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου 1984 και μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία.

Και ο δίσκος και η ταινία αξίζουν της προσοχής σας! Τέτοιες όμορφες δουλειές, πολύ δύσκολα γίνονται στην Ελλάδα... Από κάθε άποψη: και από μουσικής αλλά και από κινηματογραφικής σκοπιάς!

ΥΓ: Η ταινία μεταφράστηκε σε αρκετές γλώσσες, στο παραπάνω βίντεο οι υπότιτλοι είναι τούρκικοι.


Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Δημητράτος

Άλλες ερμηνείες:
Γιώργος Νταλάρας


Δεν έχω σπίτι πίσω για να 'ρθώ
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισσα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.

Δεν έχω άγιο για να προσκυνώ
ούτε καντήλι σ' άδειο ουρανό...
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προτιμήστε να γράφετε ελληνικά κι ας κάνετε ορθογραφικά λάθη!
Είμαστε Έλληνες, έχουμε τη δική μας γλώσσα...
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!